Läsar fråga : Vilken kamera?

Jag ska snart köpa systemkamera, men jag behöver tips på en bra, en billig också såklart.
och jag har ingen aning om vad som är bra eller inte, så jag undrar om du skulle vilja hjälpa mig lite?

Jag skulle rekommendera en kamera som inte tar alla sparpengarna. För om det är din första systemkamera så behöver du inte köpa en allt för dyr.

3 kameror jag skulle kunna rekommendera snabbt:

* Nikon D60/ nikon d3000
* Canon eos 400d
*Canon eos 450d

Det är det vanligaste svaret man kan få ungefär överallt när man söker på google också.

Själv fick jag min Nikon D60 våren 2009, det är en perfekt kamera att växa i. Innan man lär sig alla inställningar och allt sånt, så behöver man inte den dyraste kameran. Satsa på en billig kamera, lär dig inställningar m.m och byt ut kitobjektivet mot t.ex zoom objektiv, macro eller något annat bara man byter ut kitobjektivet. Det är ett objektiv jag valt att välja bort helt.

Sen vill jag ge er ett tips:
Det är inte kameran som tar bilden - utan det är DU och det är DU som skapar bilden hur DU vill att den ska bli - inte kameran!
Det är många som tror att " om jag köper en systemkamera så tar man vinnande bilder direkt "( även jag..) men så är det inte, det märker man. Visst det är en stor skillnad mot digital men hoppas ni förstår hur jag menar :)
Med systemkamera så öpnnas en helt ny fotovärld! och det är värd alla pengar man är villig att lägga ner, tro mig! Det är en  känslan jag känner varje gång jag köper ett nytt objektiv, när jag köpte blixten eller när jag lär mig något nytt och det är den känslan som gör att det alltid är så kul :)

Kommentarer
Postat av: Filippa Maria Matilda Nyman

jag skulle vilja ha nya kategorier!

kom in med förslag, är du snäll. kram

2010-05-28 @ 22:27:04
URL: http://waterrr.devote.se
Postat av: FOTOGRAF Anton

Om du inte vet det så säljs inte Nikon D60 längre utan det är Nikon D3000 som tagit över ;)

2010-05-28 @ 23:00:20
URL: http://fotografanton.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul att du flyttat, funderar oxå på att flytta min blogg men inte ännu.



Lycka till, väldigt fin den blev =)

2010-05-29 @ 00:16:35
URL: http://fotomojjet.devote.se
Postat av: lisa

kan du inte lägga in bilder från tunisien, vil så gärna se:)

2010-05-29 @ 16:54:57
Postat av: MICHAELA D

Svar: Tack gulliga du!! :D

2010-05-29 @ 21:29:07
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: ellensjo - en personlig fotoblogg

fin blogg du har!

allt bra med dig? :)

2010-06-05 @ 20:27:43
URL: http://ellensjo.blogg.se/
Postat av: Ellen

Åh du har så rätt med det där att det inte är kameran som fotar bilderna, det är en själv. Det är ju verkligen så! Men visst blir bilderna bättre om man har en bättre kamera, bara man vet lite hur man gör^^

Du fotar jätte fina bilder:) Hoppas verkligen att det går bra med tävlingsbilden till Guldfynd. Hon lyckas verkligen få till rätt uttryck å bilden och jag skulle nog också känna mig så om jag vann.

Nikon D90 är också en väldigt bra kamera vad jag hört av min vän som ska köpa sådan (och även är väldigt bra på att fota). Jag har för mig att D90 även kan filma, om jag inte helt misstar mig.

Nu vill jag bara fortsätta berömma dig för du är verkligen super på att fota och få fram fina bilder. Jag gillar din blogg också:)

Dock har jag bara kollat igenom den lite snabbt än så länge eftersom jag nyss upptäckte den. Men jag är redan nu en trogen läsare för du verkar vara en härlig person och jag gillar dina bilder :) Så från och med nu är jag en läsare.



Önskar dig en jätte härlig sommar!

MVH www.searchinganswer.devote.se :)

2010-06-17 @ 20:34:46
URL: http://searchinganswer.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0